Små gester - stora känslor...

Att göra små saker för varandra i vardagen är verkligen otroligt värdefullt.
Emellanåt kommer man till insikt om hur många vänliga människor man har runt omkring.
Idag är en sådan dag!

Jag har ofta väldigt svårt att be om hjälp när jag behöver den, men som tur är har jag fantastiskt fina vänner och en väldigt hjälpsam familj som gärna erbjuder sin hjälp och för det är jag oerhört tacksam.

Just nu är jag särskilt tacksam för att:

* Våra goda vänner D och K har hjälpt oss med skjutsningen av William till och från simskolan -TACK!

* Min svärmor så snällt lånat ut sin bil till oss då möjlighet funnits, samt att hon ska bjuda oss på mumsig midsommarmat i morgon - TACK! 

* Min pappa lånat ut sin bil, samt skjutsat och hämtat mig på jobbet i flera dagar. Han har också bjudit oss på glass för att fira in vår semester! Dessutom kom han med nyrökt röding till oss - TACK!

* Mina arbetskompisar som ordnade så att jag kunde ta mig iväg på simskoleavslutningen idag - TACK!

* En jättegullig arbetskompis ordnade så att hennes man hämtade William innan simskolan - TACK!

* Min supergulliga mamma och hennes Konny som gladde barnen med en överraskning i deras egen lekstugepostlåda, de blev jätteglada - TACK!

Dessutom är jag tacksam över hur mitt liv ser ut! Jag har en fantastisk man och två underbara barn, jag har jättefina vänner och och enormt fin familj, jag är frisk och jag har ett jobb. Man kan ibland gnälla över småsaker, men om man istället ser på vad man har så finns egentligen inte mycket att gnälla över. Livet är underbart - och nu har vi semester!! JIPPI!


Kommentarer
Postat av: lilian moberg

Ja du Kicki, livet tar och livet ger, men så är det ju i livets olika skiften....Det blev mycket livet i denna kommentar, men så är det ju, man får vara glad för det lilla , och ta tillvara på det goda som man får uppleva.....Många midsommarkramar till dej och din underbara familj.......

2011-06-23 @ 19:46:16
URL: http://lillowill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0