Måste bara få skryta lite :-)

Min son har länge varit intresserad av bokstäver och siffror.
Kunde i stort sett namnen på alla bokstäver vid tre års ålder. 
Vi har i perioder tränat språkljud och William började förra sommaren så smått kunna koppla ihop ljud och bokstav och ljuda fram några korta, enkla ord. På grund av tidsbrist det senaste halvåret har jag tyvärr inte haft möjligheten att ägna så mycket tid till lästräning med honom som jag skulle ha velat.

Men idag, inspirerad av en kompis, bestämde jag mig dock för att ta mig tid - och gissa???
Min son knäckte koden på allvar idag! Han läser nu många ord, flera upp till sex bokstäver långa!
Vill ju hålla intresset vid liv så det gäller att skynda långsamt, men faktum kvar står -
William har lärt sig läsa, 5 år gammal!

Nu blir det till att införskaffa lättlästa, spännande böcker som stimulerar hans lust och läsglädje.

Vilken tur att detta är MIN blogg så att jag får skryta precis hur mycket jag vill i den!    :-)
Jag är ju så väldigt, väldigt STOLT och så väldigt, väldigt GLAD över hans egen glädje och stolthet.


Kommentarer
Postat av: lilian moberg

Tänk att William har blivit så stor så att han börjar att kunna läsa.och tätt i släptåg kommer ju lilla Emilia, är stolt över att vara mormor till dessa små charmtroll......

2011-06-22 @ 09:31:00
URL: http://lillowill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0