Söndag igen...

Veckan som varit har verkligen varit intensiv, med båda glada, nervösa och även lite sorgliga stunder.

Vi har haft grillkväll tillsammans med goda vänner. Detta på årets vaaaaarmaste dag. Värmen till trots spelades det både kubb och brännboll. Kul, men mycket svettigt.

William har börjat simskola och han älskar det. Får väl se om han lär sig simma i år, i annat fall har han i alla fall fått en grund att bygga vidare på.

Vi har också varit på inskolning på fritids och imorgon börjar min stora kille där. Känns sådär faktiskt...
Dels har jag lite svårt att vänja mig vid tanken att han inte är min lillpojke längre och dels känns det väldigt sorgligt att han slutar på sin fina förskola. Han har verkligen haft det bra där och som mamma känns det lite nrvöst inför vad allt det nya ska innebära. Blir säkert bra, men just nu är det lite fjärilar i magen.

Det sorgligaste ögonblicket denna vecka var definitivt i fredags då jag såg min lilla älskling gå ut genom grindarna på förskolan med ryggsäcken på ryggen och Daniel bärandes på alla grejor. Sista dagen i skyddad verkstad... Värkte ordenligt i hjärtat då han sa hejdå till alla snälla fröknar och sina kompisar. Snyft!

Igår var vi på teater på Borgsjö hembygdsgård och såg "Vägen till Jämtkrog". Fantastiskt bra trots lite regn och kyla. Grattis Lena, Lars och alla andra duktiga skådespelare! Jättemysigt café och gott fika bjöds det på i pausen. Efter föreställningen bar det av till Stöde för lite släktträff i Smedjan. Myyyysigt!

Idag blir det lite av varje. Ska förbereda inför sista arbetsveckan innan semestern! Härligt.
Dessutom tänkte jag försöka passa på att ägna mig åt min absolut värsta hemsyssla - nämligen att putsa fönster. I HATE IT! Ska i alla fall börja med det idag och ta några fönster. Har 20 stycken så det tar sin lilla tid. Vill dock helst ha det överstökat innan midsommar.
Nu ska jag samla lite motivation inför fönsterputsningen. Har jag tur så kanske jag "råkar" hitta några andra väldigt angelägna saker att utföra idag. Allt är ju roligt om man jämför med fönsterputsning. Nån som vill göra ett arbetsbyte? Blink, blink...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0