Båt, fiske, bad och grillning!

Har varit en fantastiskt mysig dag idag!

Efter en sen frukost begav vi oss till Oxsjön för en tripp ut med båten och med god förhoppning om fiskelycka. Barnen var förväntansfulla och även jag då pimpelfiske från båt tillhör några av mina absoluta favoritsysselsättningar. Vädret var underbart och fiskelyckan total. Det var bara att dra upp de stora aborrarna en efter en. Hinken var snart nästan full och vi återvände till stranden för lite fika och bad.

Därefter vankades det grillat kött, hemlagad potatissallad och diverse tillbehör. MYCKET GOTT!

Mätta i magarna blev det mys med kaffe i solen. Barnen badade en omgång till innan de slutligen vill komma upp. Emilia var lite trött och ville vila. Vi la oss på bryggan med filt och kudde och vilade. Otroligt rofyllt att höra vågornas kluckande och samtidigt känna solen värmande strålar på kroppen. Emilia tyckte det var jättemysigt och efter en stund somnade hon och sov gott.

Min snälla pappa hjälpte oss med att rensa fisken. I morgon blir det stekt aborre och potatis till middag! Dessutom ska vi röka massor av aborrar - mmm, gudomligt gott!

Väl hemma kunde jag konstatera att jag bränt mig rejält i solen idag. Jag ser ut som en kokt kräfta... VARFÖR är jag alltid så noga med allt när det gäller mina barn, men när det gäller mig själv så slarvas det ordentligt?? Hade ju varit enkelt att smörja in mig själv i samma veva som jag smorde in barnen...

Bilder kommer senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0