Tiden går så fort...

Ojojoj, vad mycket som har hänt sedan jag bloggade senast.
Ska fösöka göra en liten sammanfattning av de "viktigaste" händelserna i allafall.
Älskar bloggandets dagboksfunktion!

JOBBET:
Som jag tidigare skrivit så trivs jag väldigt bra med mitt jobb på Björkbackaskolan.
Den här skolavslutningen var dock riktigt, riktigt jobbig.
Helt otroligt vilka känslor man får för sina elever och hur vansinnigt svårt det känns att släppa dem. Dessutom blev det för mig personligen också extra tungt pga. av att jag även fick säga hejdå till Björkbackaskolan och världens bästa arbetskompisar. Detta är resultatet av två nedlagda byskolor vilket innebär omflyttning av oss med minst anställningstid inom kommunen. Känner mig fortfarande väldigt ledsen över det, men vet att jag nu måste fokusera helt och fullt på att göra det bästa möjliga av mitt nya jobb på Minervaskolan.
Jag försöker vara så positiv jag kan - "när en dörr stängs, öppnas en annan"...

SOMMARLOVET:
Drygt hälften av mitt lov har gått och Daniel började idag arbeta igen efter semestern (snyft).
Vi har haft en jättehärlig semester där vi främst fokuserat på familjen, men även en del på hem och trädgård.

* Jag och Daniel har haft en HELT UNDERBAR  barnfri resa till Stockholm.
* Vi har pysslat i trädgården, planterat lite olika frukt-och bärsorter.
* Vi har haft en MASSA grillkvällar, oftast i sällskap av några andra härliga människor.
* Vi har badat - i sjön, i poolen och på badhuset.
* Vi har fiskat.
* Vi har haft en underbar dag på ävetyrsbadet i Östersund tillsammans med Linnéa och Max.
* Vi har varit på Drakborgen och tyvärr blev det i samband med det också en resa till akuten med Wiliam. Allt gick dock bra hos farbror Doktorn!
* Jag och William har åkt tåg (första gången för William).
* Vi har varit på bio med Linnéa och Max och även besökt kulturmagasinet i Sundsvall.
* Vi har varit på den årliga brännbollskampen med efterföljande middag på Oxsjön.
* Vi har målat, bakat, busat, spelat spel, läst böcker och myst i massor.
Säkert har vi gjort en massa andra saker också som jag i nuläget inte kommer i håg.

Kvar att göra är bland annat ett besök på Leksand sommarland, en dagsutflykt till Norra berget, eventuellt en liten tältsemester, MÅNGA födelsedagskalas och ännu mera mys.

ÖVRIGT:
* Jag och Daniel har påbörjat en genomtänkt och pedagogiskt utformad föräldrautbildning tillsammans med några andra föräldrar från vår förskola - mycket intressant och bra. Som alla (de flesta) föräldrar är vi väldigt måna om att göra det bästa för våra barn och därför känns det kanonbra att gå en utbildning där man verkligen får utrymme att diskutera, reflektera och dela erfarenheter med andra föräldrar och en utbildad ledare. En sån kurs borde alla föräldrar gå!!! Föräldraskapet är ju det viktigaste jobb man kan ha!

* Jag har under de senaste månaderna lärt mig att människor inte alltid är vad de utger sig för att vara. Har känt mig väldigt besviken och sårad, men försöker nu se det som en lärdom istället. "Inget ont som inte har något gott med sig", heter det visst.

* Jag har under den senaste tiden anförtrotts två "hemligheter", vilka upptar en del av min tankeverksamhet, särskilt kvällstid. Jag har insett att man egentligen inte vet mycket om människan man möter, oavsett om det är en nära vän eller ett ansikte på stan. Bakom varje slipad fasad har vi alla ett bagage att bära, vissa tyngre än andra...


Kommentarer
Postat av: Lilian Moberg

Hej Kicki!

Om dom visste vilken underbar och empatisk människa, dom går miste om på Björkbacka, men det är ju alltid pengarna som styr.... Trist värre.....Jag hoppas att du känner dej något peppad ialla fall.Som du sa tiden bara rinner iväg och vi hinner nätt o jämt följa med, och speciellt för er som har ett förvärvsarbete.....Jag hoppas att ni fått haft en bra ledighet, det är ni väl unt...Aila ringde förut och frågade om jag ville följa med på bingo och jag sa förstås ja, för du kan väl inte när Daniel jobbar..... Ha det så gott o hälsa de dina...... KRAMIZAR

2009-07-23 @ 16:43:32
Postat av: Anita

Klart vi vill ses, det var ju ett tag sen, tyvärr har tiden inte räckt till. Sen har jag inte orkat träffa just nån för jag har haft saker med mig själv att bearbeta som du vet om men jag mår toppen, lärde mig av förra gången att man ska se till att sörja på en gång och inte mota bort känslorna! Och det har funkat! Ring nån dag när ni har tid!!



Kram till er alla!!!!

2009-07-23 @ 22:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0